A dohányosoknak több C-vitamint kell fogyasztani

2010-01-04

A dohányosoknak több C-vitamint kell fogyasztani

A jénai Friedrich Schiller Egyetem tudományos kutatói bebizonyították, hogy a grépfrútban lévő aszkorbinsav védelmet nyújthat a parodontitis kialakulása ellen. A vizsgálatban 53 krónikus fogínygyulladásban szenvedő tesztszemély vett részt. A kutatók a páciensek vérplazmájának C-vitamin-szintjét hasonlították össze egészséges személyek értékeivel.

A parodintitisben megbetegedett pácienseknél jóval alacsonyabb C-vitamin-szint volt kimutatható, mint az egészségeseknél. Dohányzók esetében még rosszabbak voltak az értékek.

A tesztcsoport tagjainak kétharmada 2 héten keresztül napi két grépfrútot fogyasztott el. A tesztszemélyek fennmaradó egyharmada nem fogyasztott citrusgyümölcsöt, ők kontrollcsoportként szolgáltak a kutatók számára.
A tesztszemélyeknél a grépfrút rendszeres bevitele a C-vitamin-szint nagyobb mértékű növekedését eredményezte, mint a kontrollcsoportban. Ezenkívül a kutatók azt is megfigyelték, hogy a C-vitamin hatására ritkábban alakult ki fogínyvérzés.

Így a kutatók arra következtetnek, hogy C-vitaminban gazdag táplálék rendszeres fogyasztásával megelőzhetők a fogínybetegségek, valamint a gyógyulási folyamatok gyorsíthatók. Dohányzók esetében az ilyen pozitív hatás eléréséhez még több C-vitamint szükséges bevinni.

Értékelés:

Eddig 2 felhasználó értékelte a cikket.