A vizsgált személyek öt spanyolországi egyetem hallgatói és dolgozói közül kerültek ki. Az American Journal of Epidemiology májusi számában megjelent riport szerint a kutatók a besorolt személyek alkohol fogyasztási szokásait és a megfázás incidenciáját hasonlították össze.
Dr. Hern elmondta, eredményeik szerint a kis vagy közepes mennyiségű bort, de különösen a vörösbort rendszeresen fogyasztó személyekben ritkábban alakult ki nátha. Dr. Hern munkacsoportja 1353 megfázásos esetet azonosított és vizsgált meg. Az értékeléskor az életkort és a nemet is figyelembe véve, a heti 14 vagy több pohárnyi, bármilyen bort elfogyasztók megfázásának relatív kockázata a bort nem fogyasztókhoz képest 0.56 volt. A vörös bort fogyasztók körében a nátha kialakulásának valószínűsége még alacsonyabb volt (relatív kockázat 0.39). Még egy jó pont a (spanyol?) vörösbor mellett.
Egy prospektív tanulmány eredményei szerint kis mennyiségű bort rendszeresen fogyasztó személyek körében ritkábban alakul ki a közönséges nátha. A kutatók kiemelték, hogy a jótékony hatás a bor esetében megfigyelhető volt, ám a sör, és az égetett szeszes italok fogyasztása nem csökkentette a betegség gyakoriságát. A Bostonban lévő Harvard School of Public Health dolgozója Dr. Miguel A. Hern és kollégái 4272 személy adatait értékelték.
